Z ogromnym żalem zawiadamiamy, że 20 stycznia 2017 r. odszedł od nas prof. dr hab. inż. Ryszard Krystek. Wraz z Jego śmiercią straciliśmy nauczyciela, przyjaciela i mentora, znakomitego specjalistę z dziedziny bezpieczeństwa ruchu drogowego. Współpracownicy z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Instytutu Transportu Samochodowego
Wiadomości
Liczba wypadków drogowych oraz ich ofiar wzrosła w roku 2016 jak wynika ze wstępnych danych Komedy Głównej Policji.
Dlaczego na polskich drogach ginie tak dużo pieszych?
Rozmowa z dr hab. inż. Piotrem Olszewskim profesorem Politechniki Warszawskiej i dr inż. Piotrem Szagałą, którzy od kilku lat badają bezpieczeństwo pieszych na polskich drogach.
Nowy spot Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczyna kampanię społeczną „…nie odchodź, żyj!”. Kampania skierowana jest do pieszych.
Liderzy promocji bezpieczeństwa drogowego wybrani
25 listopada 2016 roku Kapituła Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego wyróżniła osoby, firmy, media, instytucje i organizacje pozarządowe, które w szczególny sposób przyczyniły się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Laureatką w kategorii Osoba roku została Pani Katarzyna Dobrzańska-Junco – założycielka Stowarzyszenia Centrum Inicjatyw na rzecz poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
W listopadzie ukazał się kolejny raport Najwyższej Izby Kontroli dotyczący bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, w którym stwierdzono, że działania realizowane przez Policję i straże miejskie na rzecz poprawy w tym zakresie były niewystarczające w stosunku do faktycznego poziomu zagrożenia tej grupy uczestników ruchu drogowego. Zarówno skala, jak i kierunek prowadzonych działań w ograniczonym stopniu wpływały na poprawę poziomu bezpieczeństwa.
Centrum Komunikacji Społecznej przygotowało broszurę dla rowerzystów: "Dobre maniery - samochody, piesi, rowery".
Minister Infrastruktury i Budownictwa, przewodniczący Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Andrzej Adamczyk 30 czerwca 2016 r. podczas konferencji zaprezentował folder informacyjno-edukacyjny „Przepis na… bezpieczeństwo w ruchu drogowym” oraz darmową aplikację Going Abroad, przygotowaną przez Komisję Europejską we współpracy z instytucjami właściwymi w sprawach poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Badanie prędkości na terenie Mazowsza
Od 1 stycznia 2016 roku, zgodnie ze zmianami w odpowiednich ustawach Straże Miejskie i Gminne utraciły prawo do kontroli prędkości (Dz. Ustaw z 9.09.2015 poz. 1335). Zmiana ta spowodowała, że około 400 fotoradarów obsługiwanych przez władze samorządowe, czyli blisko połowa funkcjonujących na polskich drogach, przestała działać. Skuteczny nadzór nad przestrzeganiem prędkości stanowi istotny element systemu zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego.
Wzrost ruchu rowerowego - konsekwencje dla bezpieczeństwa na polskich drogach
26 kwietnia 2016 r. odbyła się konferencja z cyklu Okrągłych Stołów organizowanych od wielu lat przez Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego. W czasie spotkań poruszane są tematy ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa drogowego. Tym razem pojawiła się potrzeba otwartej dyskusji na temat nowych wyzwań w obszarze brd - relacje pomiędzy rowerzystami, kierowcami pojazdów mechanicznych i pieszymi. Temat spotkania brzmiał "Wzrost ruchu rowerowego - konsekwencje dla bezpieczeństwa na polskich drogach”. Instytut Transportu Samochodowego – Polskie Obserwatorium BRD przedstawił prezentację pt. „Bezpieczeństwo rowerzystów w statystykach”.